Tematy
menu      Miłosć......Wiersze.......Życie
menu      Wymiana szyby przednij przy fieście
menu      Wymiana maglownicy Opel Corsa B
menu      wymiana złącza systemowego Samsung
menu      Wymiana łożyska w pralce Amica
menu      wymiana klocków hamólcowych Matiz
menu      Wymiana termostatu w Audi A4 1
menu      Wymiana gier Warszawa PS3
  • www przyjaciele alleluja pl
  • apteki bonifratow
  • balls n walls
  • jakiego softa na wii nie da sie przerobic
  • wywiadownie gospodarcze
  • Miłosć......Wiersze.......Życie

    Temat: kolektor wydechowy
    Mam problem z kolektorem wydechowym w moim autku renault megane scenic 1999, 1,6 benzyna 16V. Kolektor jest pękniety i wymaga wymiany. Niestety nowy to ok.2000 zl a uzywany jest trudno dostepny szukam po całej Polsce i nic. Chciałam pospawać ten mój pęknięty ale niektórzy mi to odradzają, inni z kolei mają pospawane i jeżdżą. To jest żeliwny kolektor z katalizatorem. Czy ktoś miał takie problemy. Proszę o poradę
    Źródło: forumsamochodowe.biz/viewtopic.php?t=2171



    Temat: słaba moc w s40--pomocy
    A masz pewność, że ten katalizator jest napewno dobry, bo podobny miałem objaw w samochodzie służbowym (tyle że to był renault kangoo- benzyna) jak miałem zepsuty kat. Samochód słaby na maxa nie chciał jechać, itd. Nie bardzo wiem jak się testuje katalizatory ale może to właśnie, skoro na kompie pokazało ze jest do wymiany.
    Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=5391


    Temat: Renault Megane 1,6 1996 + gaz BRC: dużo pali
    Witam

    Mam taką samą identyczną meganke jak Ty i też na gaz.

    Miałem dokładnie wszystkie te usterki co Ty
    Wszystko zrobione już.

    Widać powtarza się to zawsze w tym modelu.

    CZEKA CIE WYMIANA KATALIZATORA, uniwersalnego nie wkładaj choć jest tańszy bo będzie ci szwankował samochód i nie będzie chciał odpalać, do meganki tylko katalizator pod ten model. Ja z wymianą zapłaciłem 640 zł (w renault serwis ponad 1500 zł).

    KATALIZATOR SIĘ ROZ*.*DOLIŁ albo już od dużego przebiegu albo od gazu, jak ci już klekocze niedługo zacznie jeszcze więcej i będzie do wymiany.

    PEWNIE JESZCZE BĘDZIESZ MIAŁ kłopoty z cewkami lub już miałeś.

    PS. Na gazie pali mi 10,5 l w mieście (duże miasto), na trasie 8-9 litrów.

    LUKASZ
    Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=2208


    Temat: Renault Megane 1,6RT 96r 8V / Cyrk po wymianie katalizatora
    Witam szanownych Państwa. Otóż mam problem: Po roku czasu od ostatnich napraw nadeszła pora na dalsze naprawy. Kupiłem niezbędne części: katalizator, kable wn, swiece, tarcze i klocki przednie. Przed naprawą auto jeździło dobrze tylko kat się rozsypał i postanowiłem wymienić z innymi częściami. Mechanik wymienił co trzeba ale wspawał w miejsce starego nowy katalizator. Wymienił taż uszczelkę pod kolektorem. Wyszła jeszcze historia pękniętego kolektora wydechowego. Szczelinę zaspawał. I od momentu pierwszego odpalenia z nowym katem zaczął się problem. Odpalam, na luzie obroty ok700 /przed wymiana kat 1000/, jedynka ruszam i strasznie rzuca autem, jakby się dławił i tak na każdym biegu. Przy odpaleniu silnik mało nie wyskoczy z pod maski. Auto cicho pracuje. Wszystkie płyny są wymienione odrazu. Gość kazał mi jechać podpiać pod komputer, ale wole wcześniej zapytać tutaj. Nie dymi z wylotu. Zauważyłem kilka kropel wody, benzyny - nie wiem co to jest.Jak przy zapalonym silniku odpina przewód od sondy i innym razem od silnika krokowego to nie ma żadnej reakcji na to. POMOCY. Niech moc będzie z Wami.
    Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=7917


    Temat: Renault Megane 2.0i 8v strumienica za katalizator
    O ile mi wiadomo w tym roczniku masz tylko jedną sondę - przed katalizatorem. Strumienica nie będzie miała niekorzystnego wpływu na pracę silnika. Ale jeżeli uważasz, że doda ci mocy albo zwiększy się moment obr to na to nie licz. Ja mam osobiście wstawioną strumienicę w renault megane 1.6 8V i wstawiłem ją tylko dlatego, że miałem pusty katalizator w środku, którego metaliczny dźwięk ( wycie ) doprowadzał mnie do szału. Wymiana katalizatora była zbyt kosztowna dlatego wstawiłem strumienicę. Pozdrawiam
    P.S. Jeżeli katalizator masz sprawny to odradzam zastąpienie go strumienicą. Poniesiesz niepotrzebne koszta.....
    Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=4665


    Temat: Renault Megane 1.6 + gaz: gaśnie
    Witam i proszę o pomoc.

    Problem spadających do zera obrotów już się pojawił, ale bez satysfakcjonującej odpowiedzi a mój przypadek wydaje mi się odrobinę inny.

    Renault Megane 1,6 96 r. + Elpigaz II generacji

    Problem: silnik spada z obrotów i gaśnie przy wysprzęgleniu lub hamowaniu jakieś 2 min. po odpaleniu. Przy ponownym odpaleniu musze dusić gaz, bo znów zdechnie. Czasami gaśnie jeszcze raz. Po osiągnięciu pewnej temperatury zaczyna trzymać obroty na gazie i benzynie. Wydaje mi się, że problem pojawia się też na gazie, gdy przełączy się za wcześnie.

    Być może ma to związek z tym, że auto wogóle od paru miesięcy nie daje się zapalić bez dodania gazu. Zapala i natychmiast gaśnie.

    Zrobiłem: wymieniłem świecie, kable ok, przepustnica wyczyszczona dokładnie (choć nie 'przyuczona', bo nie wiem jak to się robi), krokowy wyczyszczony, jedna cewka nowa (po tym jak mi padła), zawory wyregulowane.

    Co to może być?

    *czujnik temperatury silnika/płynu (latem zdarzyło mi sie dwa razy zagotowanie płynu, wiatrak się nie włączył)?
    *krokowiec jednak do wymiany?
    *brak katalizatora (został 'wypruty', bo sie rozsypał)?
    *komputer wymaga resetu (nie diagnozowałem go)?

    Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie, bo możliwości wiele a pieniędzy jakby mniej

    Łukasz
    Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=6599


    Temat: Rozgrzany klekocze jak diesel

    Wracam do wspomnianych spraw z olejem . rozmawiałem z jeszcze jednym mechaniorem osłuchał osłuchał na niskich obrotach i na wysokich i powiedział że jeśli wyleje 5W/50 a wleje 5W/30 to napewno się wyciszy poniewarz Oplel stanowczo zaleca 5W30.Tłumaczył mi o cząstkach oleju i cienkich kanalikach napinacza Owszem rozrząd się już napewno nadwyrężył ale po wymianie oleju sie wyciszy i daje na to 100% ( ma facet pewność )
    To co napisał jaro4444 o olejach jest logiczne ale ten facet też to logicznie mówił i nie był jedyny który zalecał wymiane oleju przed wyminą rozrządu. Więc chyba zaryzykuje :mad:


    Opel nie zaleca tylko 5W30, a gwoli ścisłości, do Corsy C 1.0 12V zaleca oleje: 5W30, 5W40, 0W30 i 0W40. Więc to jedno, a drugie to gdyby tak było z tymi kanalikami to łańcuch stukałby Ci na zimno bo lepkość Mobila 1 5W50 przy 40C wynosi 104.9 [cSt]. Wtedy to olej stawia duży opór podczas przpływu przez małe kanaliki :mrgreen:
    Problem jest w czym innym - lepkości Lepkość HT/HS - jest to niezmiernie ważny i często pomijany parametr oleju. Oto co pisze jeden z producentów o swoim oleju:
    "Oszczędzający paliwo olej zaprojektowany specjalnie do samochodów FORD i pojazdów wymagających niskiego wskaźnika lepkości HTHS (High Temperature High Shear) - pomiędzy 2,9 a 3,5: Ford, Jaguar, Rover, PSA, Renault - w odróżnieniu od silników wymających wysokiej lepkości HTHS (pow. 3,5): BMW, VW (z wyjątkiem normy 503/506), Porsche, Mercedes Benz. Odpowiedni do nowoczesnych silników Diesla z turbodoładowaniem lub wtryskiem benzyny, z katalizatorem, wymagających olejów wpływających na zmniejszenie zużycia paliwa
    (ACEA A1/B1)"
    Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=1456


    Temat: MISTRZ Z KLAS
    Jesli chodzi o serwisy wszelakich marek, to wszyscy robia podobnie, przeciez na serwisowaniu aut robi sie najwieksze krocie, nie na sprzedazy aut, a wlasnie na wszelakich przegladach, na tym jest najwieksza przebitka.Moj tato mial tez kiedys problem, tyle, ze z katalizatorem, cos brzeczalo, wydawalo taki metaliczny dzwiek, salon Renault, zasugerowal wymiane calego katalizatora(cena: 4.000 zl), cena zawrotna, tato postanowil pojechac do warsztatu samochodowego, okazalo sie, ze jedna z dwoch blach w katalizatorze byla odgieta, wyklepali mechanicy, znalezli tez maly otwor, zaspawali go i zazyczyli sobie...10 zl, a usterka oczywiscie naprawiona i do dzis auto smiga(Renault Thalia 1.4 RT).Tato spytal sie ile kosztowalaby wymiana katalizatora u nich w warsztacie, otoz z robocizna 500 zl...A wiec roznica kolosalna, sami przyznacie
    Źródło: forum.olesnickie.pl/viewtopic.php?t=1302


    Temat: lampka kontrolna katalizatora Renault Clio II
    Witam.
    W moim Renault Clio II z 2002r uszkodzeniu uległ katalizator, nie było to sygnalizowane świeceniem żółtej kontrolki układu oczyszczania spalin. Dokonałem wymiany katalizatora na nowy w nieautoryzowanym, ale bardzo porządnym warsztacie. Po wymianie po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zaświeciła mi się kontrolka katalizatora. Mechanik dokonał dodatkowego połączenia elektrycznego i zapewnił o prawidłowym działaniu katalizatora. Wymagana jest usunięcie błędu w komputerze - świeci kontrolka- czyli jej wygaszenia. Usługa kosztuje ok.100 zł i stratę dużej ilości czasu. Czy jest prostsza, domowa metoda usunięcia pamiętanego przez komputer błędu?
    Za podpowiedzi dziękuję i pozdrawiam. zibi
    Źródło: renaultforum.pl/viewtopic.php?t=341


    Temat: lampka kontrolna katalizatora Renault Clio II

    Cięcie

    Witaj,
    odpowiedz mi najpierw na pytanie, jaki katalizator Ci założyli? Czy jest to oryginalny katalizator Renault? A może jakiś zamiennik lub z wkładem metalowym (bo takie też sa i to dużo tańsze).
    Jeśli założyli Ci jakiś zamiennik, to możesz się problemu tak łatwo nie pozbyć, ponieważ sonda lambda będzie otrzymywać info o niewłaściwym składzie spalin. Wtedy po wykasowaniu kontrolka znowu się oświeci. Konieczna wtedy jest wymiana katalizatora na oryginalny.
    Może być równiez zupełnie inna przyczyna oświecania się kontrolki emisji spalin - uszkodzona sonda lambda (chyba że ten warsztat w 100% to wyeliminował).
    Proponuję umówić się na wizytę w ASO Renault i dokładnie zbadać temat. Zaoszczędzi Ci to czasu i pieniędzy na dłuższą metę.
    W razie dodatkowych pytań służę pomocą.
    Pozdrawiam

    I tutaj znów to samo - pierwsze ostrzeżenie
    Źródło: renaultforum.pl/viewtopic.php?t=341


    Temat: Renault Master 2.8dTI
    Witam. Problem jest następujący: przed wymianą końcówek wtryskiwaczy autko osiągało predkość max ok 140 km, teraz po wymianie to tylko ok 115km/h. Nie wiem w czym jest problem, czy w końcówkach czy może pompa daje już słabe ciśnienie. Turbine słychać jak się włącza.
    I mam jeszcze jedno pytanie. Z rana jak zapalę(bez problemu) auto zapach spalin jest jak z katalizatora wydaję mi się odpowiedni i nie kopci, natomiast jak pochodzi dłużej to zaczyna dymić na siwo niebiesko i spaliny są już gryzące. Po przejechaniu kilkuset metrów problem znika. Dodam im dłużej pochodzi na wolnych obrotach tym bardziej zakopci na niebiesko już w czasie początkowej jazdy jak obroty dojdą do ok 1800-2000(wtedy włącza się turbina). Jeśli ktoś się spotkał z takim problemem i może go rozwiązał proszę o radę.
    PS. przebieg 290000 km, silnik 2.8dTI
    Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=29719


    Temat: Sprzedam Renault Scenic
    Po kolejnych namowach moja ślubna zgodziła się wymienić swoje auto . W związku z tym może ktoś będzie zainteresowany kupnem Renault Scenic 2.0 RT rok prod 1997 . sprowadziłem go 10 lat temu ze Szwajcarii . Samochód nigdy nie miał poważnego wypadku .Mam dokumentację wszystkich stłuczek . Samochód zerwisowany cały czas w jednej firmie /do wglądu historia serwisów i napraw/ . Przejechane 156600km, w środku nigdy nie palono , opony letnie i zimowe ,ABS ,klimatyzacja , 2 poduszki ,szyby i lusterka elektr. cent. zamek z pilota ,radio ze sterowaniem w kierownicy ,hak -/ ciągałem tylko swoją łodkę na i z Mazur / .Spód zostal dodatkowo zakonserwowany w Grudniu 2007 , wymieniłem również klapę bagażnika /stara była w dwóch miejscach powgniatana /klapa stara jest również/ .Oceniam że stan samochodu /jak na swoje lata /jest co najmniej dobry . W 2007 roku wymieniłem również cały kompletny wydech łącznie z katalizatorem i portkami
    Minusy - Ma pęknięta przednią szybę od kamienia ,równiez nowa klapa ma małe dwa wgniecenia od kamieni rzuconych przez tego samego gnojka . Szyby nie wymieniam ponieważ jest to oryginalna szyba świadcząca o tym że nie było "dzwona " . W środku tapicerka jest w bardzo dobrym stanie po za śladem wytarcia fotela kierowcy /wsiadanie i wysiadanie / i wytarciem boczka od fotelika dziecięcego -- Na wymianę mam te elementy również .
    Cena 12 800 zł .
    Pozdrawiam
    Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=3645


    Temat: Renault Laguna 3.0 V6 - warto?
    mam 3 znajomych ktorzy posiadaja ten model laguny jednak nie w tym roczniku ani silniku.jedna to 96 dwie z 98 wszystkie z silnikiem 1.8

    ta z 96r ma katalizator do wymiany wiec idzie na... zlom :wink: nie oplaca sie wymieniac tej czesci poniewaz w irlandii koszt czesci+wymiana to okolo 800euro a auto zostalo zakupione niecaly rok temu za 650... przebieg ma prawie 200tys mil wiec nie maly i poza tym nie ma wiekszych problemow,w tym czasie wymienil wycieraczki,wszelkie plyny i... pare razy zarowki tylnych lamp ktore jak mowi "padaja jak muchy na zime" z reszta 3 dni temu zakupil lagune 01r czyli nowy model,z jednego powodu-komfort :grin: jest to jego 3 renault w przeciagu 14mcy i nawet nie mysli o tym zeby kiedykolwiek mial kupic auto innej marki mimo ze pierwsza 19-stka to byla ruina...:grin:

    druga z 98r tez ma ta sama przypadlosc-zarowki,a poza tym od ponad roku do pracy codzinnie dojezdza wiec chyba problemow nie ma :wink:

    trzecia tez 98r nalezy do goscia z ktorym pracowalem a z racji tego ze jest moim sasiadem czesto z nim jezdzilem,nekaja ja te same zarowki co dwie pozostale i w sumie nic wiecej :wink: ogladal swego czasu bmw 3er z 3 litrowym dieslem jako ze mu sie podobalo ale... nie kupil,stwierdzil ze poki renowka ducha nie wyzionie za nic jej nie zmieni :wink:


    generalnie po opiniach i z tego co sam zauwazam moge stwierdzic ze jakiekolwiek stwierdzenie "sypia sie" jest nieco przesadzone,majac wsrod znajomych 3 takie same auta sadze ze moge cos sensownego napisac w tym temacie i nie bedzie to cos z niczego :wink:
    Źródło: autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=6489


    Temat: ASO Fiata - chwalę
    ASO Fiata - chwalę
      Taki suplement do dyskusji o tym czy warto w ASO czy nie warto.
    Rozpadł się był tłumik w Punto II, a że zżarta była też rura łącząca go z
    katalizatorem (ta wersja Punto ma tylko jeden tłumik) no to trzeba było
    wymienić całość.
    Cena oryginału w ASO Fiat - prawie 1000 zł z robocizną.
    Cena zamienników w warsztacikach specjalizujących się w wymianach tłumików -
    ok. 400 zł z robocizną.
    Cena zamienników w ASO Fiat - 320 zł z robocizną.
    Wymiana trwała godzinę, nie byłem umówiony.

    Ktoś ma jakieś pytania?
    Ja dokładnie tego oczekuję od ASO, że zrobi robotę porządnie i nie zedrze,
    do tego jeszcze ma kupę części na magazynie, na które gdzie indziej być może
    trzeba by było czekać.

    Niestety - nie wszystkie ASO tak mają - a już na pewno nie Renault, której
    to firmy nikomu nie polecam.

    P.S.
    Nie jestem pewien czy wymiana była konieczna już teraz, bo niby odpadła w
    całości zewnętrzna warstwa blachy z tłumika, ale jak widziałem pod spodem
    była następna w zupełnie dobrym stanie.
    To z jakiejś innej blachy i faktycznie nie wytrzymałoby długo?


    Źródło: forumkierowcow.pl/showthread.php?t=4019


    Design by flankerds.com