Tematy
menu      Miłosć......Wiersze.......Życie
menu      Wymiana szyby przednij przy fieście
menu      wymiana złącza systemowego Samsung
menu      Wymiana łożyska w pralce Amica
menu      wymiana klocków hamólcowych Matiz
menu      Wymiana gier Warszawa PS3
menu      wymiana dowodu osobistego Kielce
menu      Wymiana filtra powietrza Golf 4
  • jak rozpoznaE6 BFe syn zaczyna piE6
  • najmniejszy ocean
  • piosenka z reklamy citroen
  • alice tv 1121 jdownloader
  • spalanie;terrano
  • ubaldo fillol
  • darmowe dzwonki mp3 do nokii 2610
  • klucz wadca piercieni
  • bochenek biuro nieruchomosci
  • Miłosć......Wiersze.......Życie

    Temat: [CA] Pare ogólnych pytań
    Witam serdecznie mam do was specow od Opla Corsy pare pytań:

    1. Mam corse A 1.2 rocznik 1992 gdzie moge sprawdzic jakie mam oznaczenie silnika i jego moc bo bylo pare silnikow 1.2 do corsy.
    2. Mam problem z termostatem ale boje sie podjac jego wymiany bo podobno trzeba tam zdejmowac pasek rozrzadu i przy okazji wymienic pompe wody no i sam pasek i termostat. Znam sie na mechanice jako tako bo mialem skode favorit i sam ja naprawialem glownie boje sie o to ze zle zaloze pasek i bedzie bum tlok o zawor ;], czy naprawde jest to tak skomplikowane?
    3. wydaje mi sie to dziwne ze sa tam tylko 4 biegi gdzies wyczytalem ze powinno byc 5 no ale na tym 4 biegy udalo mi sie pojechac 150km/h dalej sie troche balem bo mam oponki 145/13 ;] czy mozliwe ze jakims cudem mam skrzynie od 1.0 ?
    4. czy ten silnik 1.2 poddaje sie przerubkom zwiekszajacym moc?
    5. biegi wchodza z dosyc duzym oporem
    6 i ostatnie jaki moja corsa ma rozstaw 4x100??

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi.
    Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=7181



    Temat: [OGÓLNE] wysoka temperatura silnika z niczego


    a co do czujnika. on ma jakies oznaczenie w naszej wersji silnikowej?? czy do wszystkich oplów jest taki sam??

    w X14XE jest inny niz w zwyklych tutaj masz http://www.opel-shop.pl/p...products_id=711

    Ale ja nie mówiłem o czujniku na komputer..ten jest z tyłu kolektora i jak zauważysz do każdego silnika jest identyczny..!!!!!! on nie odpowiada za temperaturę pokazywaną na wskażniku ino za włączanie wyłączanie ssania.

    Ja miałem na myśli ten czujnik..
    http://www.opel-shop.pl/p...products_id=710
    po jego wymianie u mnie nagle wskażowka zaczęła pokazywac prawdziwą temperaturę..gdy wcześniej ciągle trzymało poniżej 90st. i tutaj tkwi wina ciągłego wskazywania niewłaściwej temperatury. (mimo wymiany termostatu).

    I jak widać ten czujnik też w każdej corsie jest taki sam..!!!!!!!!

    Więc czytaj dokłądnie a potem dopiero pisz.!!!

    Oba czujniki w każdym silniku sa identyczne czytajcie dokłądnie co pisze na stronie opel shopa a potem dopiero wprowadzajcie kogoś w błąd.
    Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=6576


    Temat: zakup auta do 12.000 zł

    (...)

    Mazdą 323f z 2000-2002 roku 2,0 diesel
    Nissanem Almerą w tym samym roczniku 1.5 benzyna lub diesel 2,2DI
    Citroenem Xsarą II z 2002-2003 roku (VTS) 2.0 HDI
    Ford Focus I 1,8 diesel

    (...)


    Ja na podstawie własnych doświadczeń bardzo bym odradzał zakup auta w wieku 8 - 10 lat ze względu na to, że po prostu w takim aucie sypie się cała mechanika. Ja sam niedawno (jakieś 4 - 5 miesięcy temu) kupiłem Opla Corsę 1.0 z 2000 r. jako swój pierwszy samochód i cała mechanika się sypie - silnik krokowy ledwo zipie, termostat leży (i kficzy), świece są do wymiany, czujnik obrotów też. Teraz zamierzam to auto sprzedać, bo nie stać mnie na remont silnika (który wg szacunków mojego zaufanego mechanika wyniósłby ok 1500 zł). Tak więc na podstawie własnych doświadczeń ja bym odradzał zakup auta w tym wieku chyba że masz czas i pieniądze, by do niego dokładać.
    Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=28701


    Temat: Uwaga gazownik

      Dość dużo narzekacie na gazowników, a nie zawsze to ich wina. Układ zasialania auta LPG to bardzo wymagająca konstrukcja.

    Wszystkie węże muszą być szczelne, układ zapłonowy w 100% sprawny, zapłon ustawiony książkowo, nawet czasami 2 stopnie różnicy daje inną jazdę na LPG, układ chłodzenia musi nie cieknąć, termostat, wszelkie włączniki muszą się włączać idealnie o danej temperaturze, sukcesywna wymiana składowych: filtr gazu co 10.000 km, reduktor od gazu co 60.000, instalacja po 120.000 wymiana wszelkich węzy.

    MIałem wrednego japończyka, z gazem swojego czasu, napsuł mi nerw, wszelkie gazowniki oprócz jednego polegli, dopiero pan Janek z dachowej pomógł, żeśmy odgruzowali 15 letnia instalacje Lovato, sam wymieniłem wszystko w/w i dopiero można było mówić o jakieś jeździe.

    Tak samo co do spalania to zależy jakie odcinki jeździcie. Opel Corsa 1.0 (2005) potrafi spalić w mieście i 10 Litrow gazu, ze wzgledu na krotkie odcinki, czyli 2-3 km.
    Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=49584


    Temat: Moja Corsunia :D
    Model: Opel Corsa B
    Silnik: 1.7 Diesel ISUZU całe 60KM (przynajmniej tyle kiedyś było:D)
    Rocznik: 1997
    Kolor: Biały
    Wyposażenie: standardowo BRAK:D --- założone lub w trakcie zakładania:
    - elektryczne szyby, elektryczne lusterka, CB Radio, Aluski 15"
    (w niedługim czasie jeszcze centralny zamek:) )
    - Kilometrów nią zrobionych - około 25k
    - właściciel od chyba czerwca 2008


    UWIELBIAM JĄ BO JAKKOLWIEK NIĄ JEŻDŻĘ I TAK JEST OSZCZĘDNA:D


    Odkąd mam Corsę, miałem z nią wiele przebojów;p
    - Miesiąc po kupnie padł mi alternator, więc kupiłem nowy (używka tańsza niż regeneracja)
    - Gdy przyszła zima zaczęły się problemy z wodą - zaczęła ją wyrzucać:/ kupiłem nową chłodnicę (tamta ciekła), wyrzuciłem termostat, i sprawdziłem docisk głowicy, nic nie pomogło, wszyscy mówili - uszczelka pod głowicą, byłem uparty i wyszło, że pompa wody:]
    - Później długo było OK, jedynie raz mi pękł pasek od alternatora;p Za dobre sprawowanie założyłem do niej Elektryczne szyby, lusterka, CB-radio i aluski 15"
    - W wakacje w drodze do piły niestety zobaczyłem dym spod maski ;( - Najprawdopodobniej odczepił się kabel dający prąd z alternatora, wkręcił się w pasek, przepalił i dał spięcie:]
    Po 3-ech gaśnicach na środku drogi, została ugaszona, dla ciekawostki przywiozłem ją wywrotką - sprinterem - anglikiem (na którego do końca się nie zmieściła), straty: Obudowa od rozrządu, filtr powietrza z obudową, pasek od alternatora, podciśnienia od serwa itp, cała wiązka elektryczna i kilka wtyczek, okładzina wygłuszająca, klemy i parę pierdół.
    - Niedawno wszystko poskładałem do kupy:D Były trochę problemy z rozrządem, bo był przestawiony na pompie wtryskowej, ale doszedłem z nim do ładu:D


    PLANY NA NAJBLIŻSZĄ PRZYSZŁOŚĆ:
    - Wymiana czołowej szyby (pęknięta)
    - Wymiana zawieszenia z tyłu (przyciera)
    - Przednie lampy clear black
    - Obszycie boczków (dziury po korbkach)
    Źródło: klubcorsa.pl/viewtopic.php?t=2654


    Temat: Płyny eksploatacyjne Opel Corsa B - FAQ

    Witam,
    Odnośnie płynów eksploatacyjnych, wymieniam termostat w swojej Corsie więc trochę płynu z niej ubędzie, poziom przed wymianą również był niższy niż powinien więc nie chcąc mieszać płynów bo nie wiem jaki był wcześniej (I tutaj pierwsze pytanie: Czy takie płyny można mieszać ewentualnie jakie mogą być tego skutki) dlatego też, chcę zalać układ chłodzenia nowym płynem (spuścić cały stary, I tutaj drugie pytanie: Czy wystarczy zdjąć do spuszczenia tylko elastyczny wąż na dole chłodnicy?).
    Mam wodę destylowaną i płyn marki Comma SUPER COLDMASTER ANTIFREEZE koncentrat, czy taki płyn nada się do mojego auta? (X1.0XE 12V) i czy w ogóle zaleca się wymianę takiego płynu na inny niż wcześniej używany.
    Dzięki za porady, pozdrawiam!


    Mam ten sam problem i tez zastanawiam sie czy wymieniac - jesli tak to jaki plyn, a moze wystarczy tylko dolac - jesli tak to jaki???
    Przy wymianie to faktycznie trzeba chyba spuscic caly, wypłukac i zalac nowy, ew zalac jakims o podobnym skladzie, tylko kto to dokladnie wie co jest wlane.
    Podobno opel zalewal zielonym - do 2000r i czerwonym po 2000r - jesli nie jest konieczna wymiana to moze wystarczy kupic w serwisie 1 l oryginalnego i dolac. TRylko czy ktos moze potwierdzic na 100% ze sie nie wymienia plynu - troche mi sie to dziwne wydaje, bo zawsze slyszalem ze zaleca sie wymienic po ilus tam latach???

    Zastanawiam sie jeszzce nad jednym - wszyscy pisza, ze jesli juz wymieniac to zalac woda, aby przeplukac - ale po takim przeplukaniu woda zostanie w silniku, w ukladzie i nowo dolany plyn nie bedzie mial juz swoich wlasciwosci i niezamarzalnosci np do - 30 tylko powiedzmy -25 - a nie mozna by tak zdjac ten dolny waz z chlodnicy, spuscic plyn i zapalic - tak na 3 sek silnik - wyleci caly plyn, a silnik przeciez i tak sie nie przegrzeje przez 3 sek. ???
    Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=6171


    Temat: [OGÓLNE] wysoka temperatura silnika z niczego
    No i ja jako nowy użytkownik Corsy B 1.2 C12NZ mam trochę przygód z temperaturką:D. No więc autko się przegrzewa i niedogrzewa:D. Poza miastem wskaźnik przez 30 km ledwo na 90 stopni wszedł a dopiero na około 95 stopni wszedł na światełkach jak się nagrzał. A w mieście jeżdżąc do pracy autko też długo się nagrzewa, ale jak się nagrzeje to wentylator włącza się gdzieś za 2 razem, czy za trzecim koło 105 stopni i więcej. Co lepsze wentylator ten schładza mi silnik wtedy tylko do 100 stopni. Najpierw wiadomo wymieniłem czujnik temperatury cieczy ten do prędkościomierza i sam sobie wymieniłem i dalej to samo się działo. No więc umówiłem się z "moim" mechanikiem u którego wcześniej forda robiłem na wymianę termostatu. Wszystko wiadomo kupiłem i w razie czego nawet czujnik do wentylatora. No to mechanik ze swoim znajomym wzięli się do dzieła. Najpierw wciskali mi kity, że to może być wszystko i że to raczej czujniki. No wiadomo przy nich 2 razy mi termostat zadziałał prawie jak należy bo auto ze 100 stopni schłodziło do 97,5 według wskaźnika temp. Za trzecim się nie włączył wentylator w porę i już wiadomo było, że napewno coś nie tak:D. Dobra kit z tym, po kilku tam negocjacjach ze sobą chłopaki zaczęli szukać termostatu i doszli, że za rozrządem i co słyszę? Że robota będzie kosztować 200 zł. No to powiedziałem, że mają poskładać z powrotem to co poodkręcali. Wymienili mi przy okazji czujnik temp. przy wentylatorze i co lepsze, nie włączył mi się w drodze do domku przy nawet 105 stopniach (na parkingu sprawdzałem). W poniedziałek jestem umówiony do serwisu OPLA i wyniesie mnie to aż 80 zł.:D. Tak więc panowie nie dawać się naciągać mechanikom z WROCKA! Stracony dziś dzień mam i trzeba było od razu do Opla mi jechać.:/ Jak ostygnie mi silnik idę sprawdzić czy dobrze mi czujnik założyli i czy z kabelkami wszystko w porządku.
    Źródło: forum.corsaclub.pl/viewtopic.php?t=6576


    Design by flankerds.com